Selasa, Februari 23, 2010

NIE...YANG TAK SEDAP!!

Apa pasal dengan tajuk entri aku kali ini?....bukan pasal makanan daa....oooh..ujung bulan...biasalah ujung2 bulan ni tersangat lah banyak perkara2 yang kena jelaskan....

Yang aku nak citer ni.....pasal HUTANG PIUTANG.>>>>>>>hutang kereta, rumah, kad kredit, insuran kereta dan roadtax, semua bil2>>>>>>>>>air, api, talipon, internet, astro, cukai pintu, bil pembentungan, bil penyelenggaraan (bil pkns rumah sewa kat KL)....bulan Februari ni banyak bil yang sampai....

Nie...sapa lak nak bayar??....insuran kereta dan roadtax bulan ni jugak kena renew...kalau tak...tak bergerak lah kereta aku..ni lagi...kad prepaid, minyak petrol, tol, hai macam2 lagi lah...huh...huh....kira2 tolak tu..tolak ni....pokai...pokai....aku ni tak kerja, no income....nasib baik lah segala bil2, rumah, barangan dapur, hubby aku yang tanggung...tapi perit jugak lah.....ni anak aku nak pegi belajar overseas, belum lagi beli barang2 keperluan dia....ehmm....bab2 ini nanti kalau rajin aku citer kemudian....

.

Tapak tangan sebelah kiri pun dah gatal macam kena ulat bulu....apa tak nye...ni nak kena keluar duit...perghhh...ni....nak keluar...malas betui nak pegi buat benda2 ni (bayar hutang).....awat laa jadi lagu ni (eh...tercakap loghat utara pulak)...takpa sekali sekala keluaq bahasa ni pun baquih jugak...lepas tension aku...hehe!!...

Ni....bukan nak mintak simpati ka apa ka.....saja suka2 nak kongsi citer...nak luahkan apa yang terbuku dan terpendam..... suara hati aku jer....aku pasti ramai yang kat luar sana alami masalah seperti aku....

Ni....yang mana sudi2 singgah ke blog ni....aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua blogger2 dan semua kawan2 di alam siber...toksah dok segan2 singgah lah selalu na....!! dapat jugak menceriakan hati aku yang gundah gulana ni......

2 ulasan:

YucIkA berkata...

bese r hidop...
nanti bila ank2 dah bsr n berjaya, mak ayah plak boleh goyang kaki..insyaAllah anak2 akak akn bls jasa ibubapa diorg..

tp xkn terbalas...jasa mk ayh terlalu besar...

feelmyseoul berkata...

yuclka anak yang baik...jangan lupa jasa ibubapa ye..