Sabtu, Februari 13, 2010

MEMANG PELIK..

Seingat aku awal tahun lepas, bulan Januari 2009...aku bersama rombongan keluargaku menghadiri kenduri kahwin anak sepupuku di Taman Tun Aminah, Skudai, Johor Bahru...

Sepanjang perjalanan menuju ke selatan...terdapat banyak kenderaan menyusuri jalanraya. mungkin jugak cuti umum ketika itu... banyak kenderaan dari selatan menuju ke utara ...yang peliknya banyak kenderaan dari negara jiran memasuki Malaysia...kebanyakkannya menggunakan kereta mewah...kaya nya mereka ini...fikir ku!.Cara pemanduan mereka pun agak keterlaluan apa tidak nya mereka memandu terlalu laju...memotong kiri dan kanan jalan terlalu pantas...aku sebagai pemandu kecil terpaksa mengelak dan memperlahankan kereta ku..Fikirku....beginikah cara nya mereka memandu kereta?....tanpa memperdulikan keselamatan orang lain....memang bahaya!!..kecuuut perut aku....

Hari ini aku terbaca artikel di akhbar utusan....memang benar apa yang di perkatakan dalam akhbar tersebut...aku ingatkan tiada siapa yang perasan tentang hal ini....sewajarlah perkara ini di ambil perhatian...!!!

Sesiapa yang belum lagi membacanya ..sila (klik disini) untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi...


1 ulasan:

DLatum berkata...

hehehe..testing...testing...

saya baru masuk tahun 2 kak kat sini..insyaAllah bulan 9 nanti masuk tahun 3.. akak doa2kan lh saya kt sini yerk..

:)*nmpknya msih ssh la nk komen kak..ke laptop saya yg wat hal?