Jumaat, Februari 26, 2010

KOPI...OH KOPI...

- suka minum nescafe susu..ni gambar hiasan jer...


Pagi-pagi memang tak sah kalau tak pekena secawan Nescafe...kalau tak minum Nescafe...mengantuk tak kan hilang...otak pun tak fresh....ehmm...aromanya...ho..ho..ho..sedap betul untuk di hirup....hendak pulak minum panas-panas...bila minum Nescafe aku rasa senang...ceria...nak buat kerja-kerja mengupdate blog pun rajin...nak buat kerja-kerja rumah lagi lah rajin....hehe! hari ni aku dah masak nasi dengan gulai ikan tenggiri pulak...sebab anak kesayangan aku tu nak makan nasi.....semalam aku buat nasi bubur ayam...dia marah dan tak suka makan bubur tu....so hari ni aku dah siap kerja-kerja aku di dapur...


- mai pekena teh tarik!

Kalau pagi-pagi aku minum Nescafe....tapi sebelah petang kadang-kadang minum teh tarik pulak..sekali sekala pekena apa salahnya....itu pun aku jarang buat kat rumah...kalau saudara-mara datang berkunjung baru lah aku buat teh tarik ni...jika aku keluar rumah...pegi jalan-jalan ke apa ke....memang aku mesti pekena teh tarik jugak....jarang oder nescafe...hehe!

Orang kata....minum nescafe memang tak elok ada cafein...tak baik untuk jantung....bab-bab ni anak aku selalu marah aku...kadang-kadang kena nyorok-nyorok minum...macam ketagih pulak!...selepas minum nescafe atau teh tarik aku minum banyak air kosong....takut jugak kan minum manis-manis nanti kena penyakit kencing manis, jantung....kan...kan..kan....anak-anak aku tak suka minuman ni...diaorang lebih suka minum milo...hehe!

Okey lah.....layan jer la citer aku ni....boring-boring terhibur jugak!!


5 ulasan:

sweetsal berkata...

salam perkenalan izan...

YucIkA berkata...

hehehe...

caffein bahaya.betul...kalau sekali sekala takpe..tp klu byk, and selalu minum, bahaya..mcm teh gk r..sama byk je caffein teh ngn kopi..

hehehe..tp xpe je..bleh kurang minum sikit2 kn..risau gk klu byk sgt caffein dlm bdn..lebih2 pompuan, bleh develop anaemia..

zulhilmi bdk blur berkata...

tlg la pos kan sket..
haha

sweetsal berkata...

ye laa dr..kena stop minum kopi..kalau minum milo macam mana pulak?

rossoneri berkata...

welcome to the club...heheheh sama ah, kita pun suka kopi..kita rasa kita mmg addict dgn kopi..tp air kosong minum banyak2 juga