Isnin, Februari 08, 2010

MINGGU DEPAN ANAK KU PULANG BERCUTI!

- anak ku farah (sebelah kiri)

Lama jugak tak dengar kisah2 ku di entri ni…dok bercerita pasal benda2 lain sampai tak hengat nak postkan cerita2 keluarga ku…biarlah hari ini aku mula kan beberapa siri2 baru yang akan muncul dalam post kali ini….macam cerita dalam filem lah pulak..apa2pun sudi2 lah bersama ku melayari blogku hingga ke penghujung episod...ye ye oo jer!

Banyak jugak blog2 kekawan yang sempat aku tatapi….bermacam-macam ragam dan kisah empunya blog…perjalanan kisah semuanya best2, ada yang menceritakan hal2 semasa, keluarga, perihal pelajar luar negara, melancong serata dunia dan sebagainya…

Berbalik kepada tajuk di atas…rasanya aku juga terpanggil untuk berkongsi cerita mengenai keluarga ku untuk tatapan pembaca blog semua...seperti yang aku maklumkan minggu depan anak ku akan pulang bercuti…maksudku bercuti setelah tamat belajar selama dua tahun di pusat persediaan di Shah Alam. Anak ku akan bercuti selama sebulan setengah sebelum berangkat ke luar negara untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang kejuruteraan di negara Jepun..Pada ketika ini anak ku baru berumur 19 tahun lebih belum genap 20 tahun lagi...

Untuk makluman ….sebenarnya aku sebagai seorang ibu memanglah merasa bimbang, risau bila memikirkan bagaimana lah agaknya keadaan anak ku apabila berada di negara orang…negara asing yang selama ni tak pernah pun menjejakkan kaki ke sana…tambahan pulak anak ku tak pernah berenggang mahupun berpisah dengan ku. Di sini pun anak ku setiap hujung bulan pasti nak balik ke rumah bercuti..Kalau dah tinggal jauh nanti bagaimana pulak!...Nampaknya takde peluang la nak balik sesuka hati…kena tunggu cuti semester atau pun cuti panjang!..yang aku risau sangat boleh ke anak ku menyesuaikan diri di sana nanti…di sana adat budaya mereka berlainan tak macam di tempat kita…dan satu lagi bab2 makanan tak macam di sini.. disini banyak makanan halal. Disana makanan halal memang susah nak dapat, kena masak sendirilah nampak nya…hal2 memasak ni memang lah anak ku kurang sikit…setakat goreng telur dan masak maggi boleh lah…takkan hari2 nak makan maggi kut…masa cuti ni lah aku kena ambil kesempatan membuka kelas masak khas untuk anak ku..demi kebaikan anak ku kenalah aku sendiri yang mengajar nya memasak yang simple2 sudah..tak payah buat yang susah2 buat pening kepala jer..lagi pun kalau dah tinggal di sana nanti mana ada masa sangat..maklumlah lepas belajar sudah tentu badan pun rasa letih, nak buat assignment, nak mengulangkaji pelajaran dan macam2 lagi lah..

Jadi aku tunggu sajalah anak ku balik baru lah aku mulakan projek aku……!!!

Ok lah….sampai di sini sahaja coretan ku…panjang2 sangat nanti boring pulak ye. tunggu jer entri ku yang seterusnya…bye!

2 ulasan:

DLatum berkata...

hi akak..

anak akak nk g blaja overseas eh??
tahniah...

akak jgn risau..lama2 mesti anak akak terbiasa, mula2 je rasa ssh sket menangis nk balik..

lama2, dah enjoy,, dah boleh nk g jln2 tgok tmpt org..lagipon, senior2 kt ramai kt overseas, diorg mostly sgt lh baik n fhm adik2 br nih...

hehehe..terpnjg sudeyh,,,

athirah ayu berkata...

salam auntie. jangan risau. nanti dah sampai jepun comfirm akan pandai masak secara otomatik. :)