Khamis, Februari 11, 2010

HARI PERTAMA MASUK KERJA

Semalam anak ku balik kerja jam 7.00 petang....agak lewat jugak....lama jugak aku menanti di rumah...bukan apa risau kalau dia ada masalah apa2 kat tempat kerja....rupa2 Team Leader tempat dia kerja bagi terlalu banyak kerja....penat giler....keluarkan barang2 dari dalam stor bawa ke dalam bahagian rak2 dalam pasaraya tersebut...dari situ kena susun bagi teratur dan kemas...huh meletihkan.....

Bila sampai rumah memang haus giler....bawa air pun tak cukup sebotol...hari ini aku bekalkan dua botol air besar lagi biar anak ku ada tenaga untuk buat kerja yang berat2...kesian anak ku...tak sangka pulak dia dapat kerja yang berat2...tapi tak apalah anak lelaki mesti kuat semangat...nie kalau anak perempuan mesti dah cabut lari dah....macam dulu pernah bekerja sementara di stesen minyak petronas...tak tahan katanya dengan bermacam-macam perangai manusia..sehari kerja terus berhenti....he3x...

Hari ini aku pun baru ambik anak perempuan ku dari asrama...cuti panjang selama sebulan setengah....masa ni lah aku ada macam2 projek...mungkin agak sibuk sikit....insyaAllah dari masa ke semasa aku akan cuba update mana yang termampu....nak tahu sebab.....bila anak ku cuti ada problem sikit....dia je yang kontrol PC ni sampai aku nak buat kerja agak tipis harapan ku...terpaksa minta izin dari anak pulak...hmmm...!!

1 ulasan:

DLatum berkata...

akak, saya rasa akak kena tukar setting komen ni la..sbb ada sesetengah org xboleh nk komen page akak...akak wat la pops up window kat setting komen tu..sng..

hehehe..just cdgn..