Ahad, Jun 06, 2010

JALAN-JALAN DI PESTA NASI LEMAK 1MALAYSIA

Awal-awal pagi kami dah bertolak ke Putrajaya semata-mata nak melihat fiesta nasi lemak 1Malaysia...kami sampai lebih kurang pukul 1.30 tengahari....cuaca di waktu ni memang panas terik, memandangkan cuaca yang begitu panas, pengunjung yang datang tidak lah begitu ramai, kami jangka kan mungkin pengunjung ramai datang pada sebelah petang...

Setibanya di tapak pasar tani precint 2, kami terus saja mencari lokasi nasi lemak yang di katakan akan diberikan secara percuma....hajat kami untuk menikmati nasi lemak 1Malaysia yang pelbagai rasa tak kesampaian di sebabkan kami datang mungkin terlewat sikit atau sebenarnya nasi lemak sememangnya tak cukup...habuk pun tarakkk....hampeh....!! kempunan jugak lah....dah memang takde rezeki kami....ramai jugak pengunjung yang datang merungut....apa nak buat....kami cuma dapat minum nescafe percuma dan makan cucur kodok yang berdekatan dengan gerai pertandingan nasi lemak....selepas tu kami ambil kesempatan bersiar-siar di sekitar Putrajaya....



- seramai 60 peserta mengambil bahagian dalam pertandingan nasi lemak..


- tarian kebudayaan...


- ramai pengunjung yang datang pada sebelah petang...


- bergambar selepas keluar dari tapak pesta...


- pose dekat dataran putra....


- jalan-jalan sambil ambil gambar kanak-kanak mengayuh basikal roda tiga..


- canggih la basikal ni....


- perahu sewa RM20 seorang....mahalkan...


- bola-bola air sewa RM30 untuk 2 orang....


- senyum mak dara.....


- tadi memang fikir nak naik perahu ni....entah tiba2 tak jadi pulak...


- pose maut ke?


- atas escalator pun nak posing jugak....

Selepas jalan-jalan sekitar Putrajaya, kami sempat singgah bermain bowling di Alamanda...


- ni main bowling ke main gasing....hehe


- hampir-hampir nak tertomoih....hahaha


- gaya macam pro brother....


- pose selepas tamat satu game....


- pekena waffle ais-krim pulak selepas habis main bowling....




- sebelum balik pekena kotiau goreng dulu....

15 ulasan:

Sya Syazana berkata...

bestnyer

LaNuNsepet berkata...

wah2..
enjoy nyer..1 family..
palingtak tahan tg k wafer tu..
lanun rase lapar lak tgk..

tq sebab dtg melanun kat lanun..
jemput lg ek..

Eka Yucika berkata...

rs nk ngis tgok wafer tu...

sedappppppp

cik bunbun berkata...

waaaaaaaaaaaaaaaa nak waffle!!!

tujuhhariseminggu berkata...

waffle itu sangat mengancammmm..... :)

Muhammad Fakhrul Rozi Abd Rahman berkata...

cantik betul putrajaya ni kan...

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

dok berhibernate di rumah saja walau tinggal di putrajaya.. cuaca panas sgt.. huhu

nursarah berkata...

huhu. putrajaya mmg panas. tak pernah lagik main bowling kat alamanda. hehe

noor afzan berkata...

patutlah ada nampak khemah kat putrajaya sabtu lepas.
ada acara ni rupanya.

intanurulfateha (◡‿◡✿) berkata...

.wahh sonoknyee jalan3 ekk ;p

Fitrihadi.com berkata...

hi err orang kedah ke perlis ni? pandai cakap utara hehe

nj berkata...

besar-besar dah anak akak...maknya maintain muda...seronok kan bila dah besar tak yah dukung...anak-anak norma masih kecik berderet lak tu...

dayangredzuan berkata...

wah sgt tetarik dekat kuehtiaw tu je..lapar ni>..

Juaini Jamaludin berkata...

basikal tu comel, tapi rasa mcm tak stabil je tengok? haha.
waffle tu pulak sungguh menggiurkan dan kuew teow tu pun boleh tahan! ^_^

Mommyyus berkata...

seronoknye..tak tahu plak putrajaya banyak temapt best bleh pergi. sedapnye keautiaw ni..kat mane ek?