Rabu, Jun 16, 2010

BALIK KAMPUNG SINGGAH PENANG

Cuti sekolah dua minggu kami sempat pulang ke kampung halaman di Perak utara....sambil bercuti kami berlibur bersama famili ke Penang.....lama jugak tidak kesana, banyak perubahan yang ketara terutama sekali bangunan2 dan jalanraya yang sudah berubah....agak sukar jugak melalui jalanraya yang sempit dan penuh sesak dengan kenderaan lalu lintas....walau apa pun rintangan, akhirnya kami sampai ke destinasi yang di tuju.....


- melalui lorong pejalan kaki menuju ke Botanical Garden..


- mengisi matlumat 'survey' mengenai cadangan pembinaan pintu gerbang di pintu masuk...


- lepak2 di botanical garden, Tanjung Bunga..


- panas....panas....


- amboi lebarnya senyuman...




- aksi famili ku yang ceria....


- masa sampai di Batu Feringghi....


- pantai Miami, Batu Feringghi..


- anak bongsuku....


- berdepan bangunan MPPP dekat Padang Kota Lama...


- sempat lagi naik beca....teringat zaman kanak2 naik beca pergi sekolah....


- atas buaian tepi pantai miami....






- padang kota lama...nampak tak kapal tu macam 'mavi marmara' jer..






- gambar keluarga adik ku yang sepanjang percutian kami bermalam di rumah nya...



- dari kiri anak ku Fareez, Mirza dan Hafizul (anak sedara) yang jugak anak murid pengadil bola sepak piala dunia 2010 di Afrika Selatan
- bergambar di atas feri



Subkhidin bin Md Salleh adalah seorang guru yang mengajar subjek 'Kimpalan' di sekolah Menengah Vokasional Nibong Tebal, Pulau Pinang bukan sahaja telah mengharumkan nama negara malah memberikan satu kebanggaan kepada warga pendidik di negara kita....tahniah cikgu...!!!!


- ni dia kapal penumpang yang berlabuh di tepi Penang port...

p/s.......bersambung lagi....

9 ulasan:

mindbreaking berkata...

pendek kata tak terbalik kg, suma nak singgah...

faye berkata...

wah bestnya......ohya...jenjalan ni..hohohh

Sir Marcello berkata...

cuti-cuti malaysia :)

kodok hijau the ghost writer berkata...

wah lama tak ghi penang, ingat penang teringat filem ali setan satu. wah memori sungguh

(: syai_sharif :) berkata...

ohh yg haritu tgk WC ada reff dr malaysia tu ckgu ni ah ehh
whoaa bangga ohh :DD

anisalya berkata...

bkn sng nk kumpul ramai2 kan?

nj berkata...

seronoknya jenjalan redah hutan ramai-ramai tu...
awat tak ambik gambar bunga-bungaan dlm garden tu? ke tak dak?....enjoy!

sweetsal berkata...

to nj...ada pesta flora lagi dalam garden tu tapi tak sempat nk pegi situ, dah lewat nk gi batu feringghi pulak lepas tu..ambik gambar kt hutan je laa..hehe

yanti isa berkata...

kita ni macam sekapal je ... akak orang Titi Serong .

Kampung Sal kat mana ?