Sabtu, Ogos 07, 2010

SARAPAN PAGI DENGAN SERAWA DURIAN

Semalam selepas makan2 bersama anak di restoran, ternampak orang menjual buah durian ditepi jalan...rasa teringin pulak nak makan durian sebelum puasa ni....dapat lah beli dalam enam biji berharga rm10...buah nya takde la besar2 sangat tapi berbaloi jugak lah sebab isinya memang padat dan rasanya sungguh manis....dalam hati teringin nak masak serawa durian, nak makan macam tu jer tak terlarat makan, rasa muak, biasanya kalau dekat kampung selalu arwah mak tanak pulut makan dengan santan, bubuh gula sikit, gaul2 makan dengan durian memang best sangat, berebut2 adik beradik makan beramai-ramai, seronok sangat masa tu...



- isi durian yang padat.....


- serawa durian dgn roti......

Kalau nak sedap, seeloknya serawa durian ni makan dengan roti atau pun ada jugak yang makan dengan roti jala....terpulanglah pada selera masing2.....anak2 memang suka serawa durian ni cicah dengan roti jer....kalau makan tu laju jer tak pandang kiri kanan dah....seronok tengok anak2 makan apa yang kita masak....

19 ulasan:

meowwmania berkata...

wahh sedapnya durian, nampak tebal isinya tu..

mak pon slalu buat serawe durian tu, masuk esbox then mkn cicah roti yum yumm

Arez Razin berkata...

fuhh trbaek laa .
bekfast dgn durian .
sdapnye :)

sweetsal berkata...

meowwmania;

isi durian tu memang tebal, puas hati makan, walau pn buah dia kecik jer, anak2 suka sgt makan serawa durian..

Arez Razin;

hehe..sekali sekala bfast gn durian, sedap tu..

idasm berkata...

kak sal, sedapnyer serawa durian tu. ida mmg sukalah kak. ish.. bc akak punya entry ni,, terus rasa teringin sgt...
nak kena buat lain kali nih..

Akram Razali berkata...

mmg trbaek ni...make sure roti gardenia or high5. Lagi best...

sweetsal berkata...

idasm;

tumpang durian masih ada, elok la buat, nti dh abis kempunan pulak ida, hehe

Akram Razali;

makan gn roti gardenia la sedap..hehe

ummi yaqeen berkata...

bestnya akak mkn serawa durian..lg2 cicah dgn roti...sy pun suka...kl durian mkn dgn pulut + santan, x brape suka...hehehe...

yua zawa berkata...

slm akak..
wow bestnya ... terliur tgok..

PuPeL berkata...

sdapnye serawa duyan..dulu arwah ayah selalu beli durian dan suruh mak buat serawa..ahh..kenangan kini T_T

WZulhilmi berkata...

eh?? mmg panggil bubur durian tu serawa durian ke?? hahaha.. tak tau pun.. selama ni panggil bubur durian.. Tapi masa kecik lagi dasyat.. panggil sup durian.. - -"

caliph shuriken berkata...

sdap ar mamam tuu ^^

Laman Alia berkata...

salam akak,
bestnya serawa durian,lama x mkn serawa durian dengan pulut dan santan...

S..U..D..@..I..S berkata...

pagi2 makan serawa@pengat wauu...tangkap..surrr..apakata tghari pekena tempoyak..hehehe

Anne Boleyn berkata...

salam..


wahhh sedap nye lah. hana tahun ni tak berpeluang lagi nak makan buah durian.tapi biasa durian ni hana suka kalau mak buat pengat..lepastu cicah ngan roti. huh~ terbaik! hehe :p


btw, thanx sebab datang belog anne boleyn tinggal komen. keep in touch yaaa. :)

p/s: jom baca entry MTV Worldstage jom. :)

F.I.C.K.R.Y berkata...


Serawa tue rujuk kepada bubur ker?!

Ape-ape pon.. memang nampak mengiurkan serawa durian tue hehehee..

Memang sedap kalo makan sambil cicah ngan roti jala..
Perghhh! Nikmat tak terkata!

Hehehee...

Femillea Boutique berkata...

sedap nye pengat durian mkn ngn roti..meleleh..wat berbuka pose sedap sgt nih =)

s h e e berkata...

nampak beshla serawa durian ni...hehe...x pnah denga plak...serawa tu masakan dr mane ye sal?

Tanpa Nama berkata...

Nice fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.

Fazlinil Irma berkata...

ya allah.. durian... T___T

bila duk negara org ni mmg terasa sgt rindu kat buah2 kat msia. 4 ulas durian kat sini 20 rgt. huhuu.

tp sama ja bila kat msia buah2 dr sini mahal ya ampun.

jd moralnya makanlah stoberi puas2. nanti jgn ngidam dah balik msia. hehe.