Ahad, Ogos 22, 2010

DUNIA BARU CICOMEI...

Tengok lah wajah Cicomei yang nakal ni.....dia baru berusia 2 bulan tapi tahap kenakalan memang terserlah...kalau tengok dengan gayanya yang kecil molek siapa pun tak sangka yang dia begitu aktif dan sangat lasak...

Nama asalnya ialah Adik....kini telah ditukar kepada nama Cicomei sebab wajahnya yang sangat comel, bulu nya berwarna kelabu (macam gray wolf), kata tuan punya kucing ni...dulu Cicomei di jaga oleh Cik Fara....klik di sini untuk mengetahui kisah Cicomei sebelum ni...

Kini Cicomei telah diambil sebagai anak angkat dan telah berada di rumah baru sweetsal lebih kurang dua minggu dalam peliharaan....memang tak sangka dan bagai mimpi pulak tiba2 berkenan dengan Cicomei ni, dekat rumah pun dah ada beberapa ekor kucing jalanan yang terbiar....kesian tengok kucing2 yang tiada tuan, ada yang kurus kering entah berapa hari tak makan....tapi sekarang semuanya gemuk2 dan sihat2 belaka.....sebagai insan yang prihatin yang tak sanggup melihat mereka kelaparan...maka banyak lah kucing2 yang menetap di sini....alahai....selagi kita mampu dan ada rezeki selagi itulah kita membantu mereka....mereka jugak hamba Allah.....yang inginkan kasih sayang dan perhatian....


- cicomei yang nakal....

- lentok atas tayar kereta....aduh!

- dah letih bermain sampai tertidur atas kerusi...

- suka memanjat dan bermain dekat rak-rak buku..







- berbagai aksi.....


39 ulasan:

khalidahmacambaguss~O_o berkata...

comel yg amat...!! nak culik leh??
hehe

sweetsal berkata...

khalidahmacambaguss;

huhu..nak culik..tak tgk muka dia sehari xleh dok..hehe

annazanariah berkata...

comelnye... boleh masuk pertandingan kucing cantik ni.. :)

sweetsal berkata...

annazanariah;

dia kecik lagi blh ke masuk pertandingan, nti dia lari pulak haru biru jadinye..hehe

m4rilyn berkata...

jantan ke betina nie? cantek kaler bulu dia

owh harap bersabar dalam tempoh pembesaran cicomel ye..lasak camanak manusia yg hyper nie

Samurai..... berkata...

camelnya kucing 2....

Tomato Gurl's Life berkata...

comelnye kucing ni...geram tengok :)

meowwmania berkata...

alolo....kiut miut tiutttt geramnyaaa tgk dia, comel sgt!

ngan besa camni mmg beh wat main, sonok tgk kletah dia kan

hug n kisses utk cicomei muahh!

zaujahafis berkata...

klaka je glagat dia..nak pinjam bawak lek eh..

Anne Boleyn berkata...

salam...


seriyes cicomei memang comel!!! ;)

sweetsal berkata...

m4rilyn;

betina, nakal dia cam kucing jantan, hehe

Samurai;

tkasih, dia mmg cute mute..hihi

Tomato Gurl's Life;

Comel kan..sapa tgk mmg geram..

meowwmania;

masa ni mmg syok tgk dia main, dia suka mengigit, tak tahan sakit..aduh!

zaujahafis;

nak pinjam boleh..hehe kena tahan sikit sbb dia suka gigit..

Anne Boleyn;

aha..tau takpe..

tun sempoi berkata...

cicomei, cicomei..kelakaq la dia nie.mmg lasak betoi..janji dia sihat no...

sweetsal berkata...

tun sempoi;

ahaa..tau takpe, lasak giler dia, yg tak tahan tu dia suka menangkap n mengigit, abis calar2..hehe

pemanas cerita berkata...

bahaya bg dia main kat taya kete.tkot dia selesa nnti slalu lpak situ

sweetsal berkata...

pemanas cerita;

susahnye nk control dia, lasak sgt, kalo nk keluar mmg kitorang check dulu kt mana dia duduk, mmg bahaya pn..

Maey berkata...

wahh....same ngan kita la...suka kucing...saaaaayyyang kucing hehehehe

CHEGU ALONG berkata...

cumey gilak..mau curik bley?? :P

idasm berkata...

mmg comey cicomel ni.....

Neko D. 13 berkata...

oh! awak la tuan baru adik yer...bagus! lincahnye die..comel dan mmg patut bg nama yg comel tu :D

PIDUT ASiS berkata...

cicomel ni dah berpunya belom??hehehe

Post Terhangat...
Manusia Durjana

Teletubis berkata...

teletubis akan datang mencari cicomei yang comel...

Entri Cilanat!!!
Cilanat!!!Pesal Ko Follow Bontot Aku Ni??

Hairil Rizal berkata...

Sesungguh la comel kucing itu. Nak buat anak kucing angkat boleh???

:)

Fazlinil Irma berkata...

dah lama tak tengok kucing. kat sini anjing ja yg banyak. siap depa bawak g jalan2 lg.

Ery Farieha berkata...

wargh!
comelnye die!

chanteknye bulu~

amal_fc1303 berkata...

comey nye kucing dia..

Mohd Adziim berkata...

Siap ada video lgi..

suziesanji berkata...

comel~~

F.I.C.K.R.Y berkata...

Wahhh!!! Comelnyer kucing nie...
Leyh pinjam seminggu tak hehehee...

sweetsal berkata...

F.I.C.K.R.Y;

Boleh2 ambil laa..hehe

[z@ck] berkata...

alalalaa..comelnya cicomei..
=)

rosyzatie berkata...

kiutnye cicomei ni.. blh tak Dew sy nak berkawan... hehe

Oh Malaysia berkata...

comel tp sy xpernah bela kucing sebab mak x suka.. hehe..

amirpo berkata...

comel...

qaseh berkata...

mmg cukup comei..

iJa berkata...

cntiknye kaler cicomei ni...

White Bird berkata...

comel sgt dia..=)

tapi ngeri la tgk tidor atas tayar tu

SweetyMui2 berkata...

uwaaaaa...comelnya kucing tu..cam nak peluk2!! T-T

sUnshinE sisTa berkata...

comel sgt2 kan kucing nih....ee...geramm!!

yahaya berkata...

best kalau dapat kucing comel mcm ni....