Ahad, Ogos 29, 2010

NIKMAT BERBUKA PUASA

Walaupun hati ini masih bersedih dengan kejadian yang menimpa di bulan puasa, namun aku tetap menggunakan peluang yang ada terutama menghadiri majlis berbuka puasa selain itu merapatkan hubungan kekeluargaan dengan berbuka puasa bersama ahli keluarga yang lain...berbuka puasa beramai-ramai mempunyai nikmat tersendiri, terutama apabila dapat berhimpun seisi keluarga.....


Semalam kami berbuka puasa beramai-ramai dengan adik-beradik.....seronok rasanya bila dapat berkumpul ramai2 dan berbuka puasa bersama-sama.....kami masing2 membawa juadah sendiri seperti agar2, bubur lambuk, cucur udang, dan kuah kacang....selain itu kami adik beradik ramai2 memasak nasi ayam dan bermacam-macam lauk pauk untuk hidangan buka puasa...

Memang seronok dengar riuh rendah anak2 masing2....macam2 hal sambil kami masak sambil bersembang, bertanya khabar apatah lagi anak ku yang pulang dari perantauan ditanya dengan perbagai soalan.....sempat lagi anak ku mengajar sepupunya subjek matematik tambahan........suasana begini bukan selalu kita lalui, setahun sekali bila ramadhan menjelma dan bila hari raya nanti bertambah lagi riuh gelak ketawa adik-beradik....alangkah seronoknya.....

Jom jengah juadah berbuka puasa yang sangat menyelerakan.....



- agar2 daun pandan yang aku masak sendiri.....



menu seperti cucur udang, kuah kacang, sos cili untuk nasi ayam, bubur lambuk dan agar2 daun pandan....meriah sungguh....



menu nasi ayam, ayam goreng berempah, ayam masak kicap dan salad timun dengan tomato....teh tarik dan air oren (lupa nak ambik gambar pulak) best sangat makan sampai kenyang.....cuaca semalam memang panas teramat sangat sampai minum air tak berhenti.....

13 ulasan:

almutarjimah berkata...

Sedapnya~~~

amira berkata...

wah~~~ bestnya makan ramai2

Abu Luqman berkata...

nampak memang sedap...sat gi nat suruh wife buatkan...sbb dia pandai juga ye..

LaNuNsepet berkata...

terliurr...
oh menggoda... tolong.. he3

tun sempoi berkata...

sunguh menyelerakan...menu yg disajikan kegemaranku.....apa lagi pekenalah TeH TAriK...

Yua Zawa berkata...

wow besnya tgok makanan..
tp smestinya mmg bes kan kalau smua family bkumpul dan bbuka sama2

Tomato Gurl's Life berkata...

bestnye buka puasa ramai2 kan..makanan akak masak ni best..cik tom tgk terliur..hehe

idasm berkata...

bestkan makan ramai2 chenggini. menu pun bukan main meriah lagi. lama x makan agar2 pandan tu...

nasri berkata...

aduih...sedapnyer..terlior tgok..huhu..time bulan puasa smua sedap..hehe!

visit me: Nasri

LaiLiE iZaNi berkata...

sedap nyer...huhuhuhu..balik umh msti dpt mkn sdp2 kan....huhuhu

p/s: nyway lau rjn meh la join contest ktorg at http://armani-lly.blogspot.com/2010/08/akuchapterkamus-contest.html
hope 2 c u there...=))

F.I.C.K.R.Y berkata...

MasyaAllah... sedapnyer lauk-pauk! Nie macam menu orang nak kahwen jer... Heheheee~

IntanBerlian berkata...

huhu aku paling emo bile tengok lauk pauk kuih muih dari msia.sebab aku tak dpat semua tu kat india!!! huhu salam ramadhan =D

amalina supey berkata...

teringat agar-agar daun pandan mak sye slalu buat.
tak boleh jadi nih
tak sabar dah even lagi 3 hari