Ahad, Oktober 03, 2010

BBQ RAYA

Dekat nak penghujung syawal, masih ada lagi yang buat majlis rumah terbuka...biasanya hari sabtu dan ahad adalah hari yang paling sesuai untuk buat majlis seperti ni......jalanraya tak boleh cakap lah memang penuh sesak dengan kenderaan.......tidak ketinggalan kami adik-beradik sepakat mengadakan rumah terbuka yang berlangsung pada hari sabtu semalam...setiap tahun kami buat majlis ni yang biasa2 saja, tapi kali ni atas permintaan adik-beradik kami buat kelainan iaitu buat BBQ pulak...

Menu2 biasa seperti, bihun goreng, laksa penang, ketupat rendang, agar2 daun pandan dan buah-buahan...Menu bbq pulak seperti ayam, sotong, otak2 ikan, otak2 ayam, sate, jagung, sosej dan kerang.....

Jom tengok gambar2 yang sempat di snap pada hari semalam........



Majlis bermula pukul 2 petang, yang paling ramai hadir adalah rakan2 sekolah anak sedara....sekali datang memang tak menang tangan melayan....hehe


Kalau dah buat bbq, kena lah tolong menolong, adik dan anak sedara sulong pun turut membantu membakar ayam, jagung dan lain2......seronok bila tengok suasana begini, ramai2 membantu walau pun dalam keadaan panas berasap.....hehe


- banyak kan makanan tu.......


- jagung bakar, sedap di sapu dengan butter....

- bihun goreng, ayam bakar dan sosej disalut dengan sos black pepper,,, memang enak tak terkata......


Gambar kenang- kenangan, mesti snap dulu sebelum nak balik, yang berbaju merah tu adalah cucu sedara yang dah lama tak jumpa......bila berjumpa tu lah saat2 yang paling gumbira.....hehe

15 ulasan:

Tomato Gurl's Life berkata...

wah bestnye akak buat bbQ..terliur tengok bihun grg n sosej black pepper tue..fevret ciktom bihung grg..nmpk best!!

idasm berkata...

bestnyer makan2.. dan jumpa sedara serta rakan taulan...

mr.curly berkata...

kuciwaaaa.. psl wa x djemput tuk abiskn mknan tu ..majuk arr camni.. uwaaaa

sweetsal berkata...

Tomato Gurl's Life;

terliur ye..tu laa sosej tu mmg sedap bangat, lagi pulak letak sos tu....hehe

idasm;

best ida, jumpa ramai adik-beradik, bkn senang tak jumpa bila cuti2 ni..

mr.curly;

jangan merajuk mr.curly lain kali kitorang ajak na..bgtau bila free..hehe

Lieya berkata...

Huikkssss dapnye makanannnnn

Tanpa Nama berkata...

xadil xadil xadil kakak pun nak gak.....!!!!


ma bukak la skype cepat sampai hati..

Affan Ruslan berkata...

ops tersilap masuk blog pulak!
masuk blog makanan malaysia mmg mmbuatkan bdk2 yg bljr di luar terliur. hehe

lea berkata...

sedapnya makanan tu sume

maCy malas nak sign in berkata...

bikin lapar...huhu

diana berkata...

saye tak buat
rumah terbuka tahun ni..
tahun depan insyaallah
akan buat..

m.q berkata...

meriahnya makannnnnnn...

Tomato Gurl's Life berkata...

akak..tahun depan punya open house ajak cik tom boleh??nak rasa masakan akak yang best tue ;)

sweetsal berkata...

Tomato Gurl's Life;

InsyaAllah..blh aje cik tom punya pasal nanti akak jemput dan masak best2..hehe

tun sempoi berkata...

cian kakak....tgk gambaq je.x dpt mkan...x pa.kita tunggu tahun dpan plak...rumah sapa yg kena....pakat mai ghamai2 bakaq. tentu best..

SJB berkata...

Banyak nya makanan.