Rabu, Oktober 13, 2010

PERTEMUAN YANG PENUH MAKNA

Wah banyak betul program sepanjang tahun..ini lah kehidupan...selagi bernafas...selagi itu terus hidup....walau banyak rintangan dan dugaan berlaku, hidup harus diteruskan..semalam kami sempat menjamu selera lagi di rumah anak sedara pulak....kali ni bertemu anak sedara sulung yang dah lama menyepi...walaupun tinggal berdekatan, kami jarang2 bertemu, tapi kali ni alhamdulillah segala urusan dan pertemuan di permudahkan.....

Walaupun bulan syawal dah berlalu, namun sambutan selepas syawal masih berterusan....adakala nya masa tidak mengizinkan, maka ramailah yang buat jamuan raya selepas bulan syawal...puasa sebulan tapi raya lebih dari sebulan....hehe


-ni la majlis makan2 raya selepas habis raya.....


- sate dan kek penyeri majlis.....


- anak sedara di apit oleh cucu sedara....segak bergaya gitu...

Kami sangat2 merindui kedua-dua cucu sedara ni....lama tak jumpa, jumpa sekali masa kami buat jamuan bbq lepas....itupun sekejap saja.....sebab anak sedara ni agak sibuk dengan pelbagai aktiviti, persatuan penduduk dan sebagainya, jadi bila lama tak bertemu anak sedara yang sulung ni buat majlis makan2 untuk meraikan kawan2 dan kami semua.....best dapat jumpa ramai kenalan anak sedara disamping tu dapat lah jugak berkenalan dengan jiran2 rumah di kawasan perumahan sini.....


- ni adik berposing dengan anaknya dan cucu sedara.....

- kaum2 ibu, kenalan ofis dan jiran tetangga......

Jamuan raya dibuat di rumah anak sedara yang terletak di kawasan perumahan Bangi Perdana, Bandar Baru Bangi.....jiran2 di sini memang sporting habis, sepakat dan sanggup bergotong royong bila ada sesuatu majlis......

Kepada tuan rumah @ anak sedara, terima kasih banyak2 kerana bersusah payah buat majlis ni untuk kawan2 dan sanak saudara even hari raya dah pun berlalu.....tahun depan boleh buat lagi..hehe

16 ulasan:

PIDUT ASiS berkata...

ni jamuan ke melantak..sedap gile..adeyh..perut dah menyanyi2 mintak diisi la pulak tgk pic2 kat entri..

Post Terhangat...

5 Signboard Yang Erk.....

sweetsal berkata...

ni melantak pun boleh..hehe

Tomato Gurl's Life berkata...

meriahnya..adeh kalau datang kat blog akak ni asyik terliur je..tengok makanan best2!!

sweetsal berkata...

Tomato Gurl's Life;

tu la rezeki nama nya..cian cik tom, nanti akak belanja cik tom, hehe

alieff berkata...

wah...terliurku melihatnya..
*sate tu yg tak ley tahan..haha*

meowwmania berkata...

hohh gmbr makanan lagik uwaaaa..........

SJB berkata...

Memang best bila berjumpa dengan saudara mara yang lama tak jumpa.

adrinaqamarina berkata...

banyak nye makanan~! :D

Nadiah Sidek berkata...

ada ek jamuan raya lps raya? hehe..

akk sihat? lama dah tak dpt singgah sini..

Tanpa Nama berkata...

x kira la lps raya pn...kmi dtg..
rezeki jgn ditolakkk..meriah2

sweetsal berkata...

Nadiah Sidek;

ada lagi, hehe
akak sihat je,,tkasih dtg singgah..

Poyaty berkata...

dekat sini pun masih ada buat jamuan raya. hehe, raya 30 hari mmg x cukup kalau semua nk buat jamuan raya :D

kimtaeyeonjjang berkata...

ehhh ni bila plak ni xajak kakak pun...sedey...huhu

Rashidah Ibrahim berkata...

Salam Swetsal, pasal info mengenai jubin pecah, tak sampai.. tersilap bagi address emel, tercicir satu titik - hrp emel semula to rashida.ibrahims@gmail.com

ini ada soalan tambahan

1. Guna jubin jenis apa?
2. Bila pasang jubin di ruang itu? sebutkan semula ruang/bilik terbabit - ingat2 lupa}
3. Selepas berapa lama pasang baru meletup?
4. Siapa yang pasang, maksud pemaju atau kontraktor sendiri (jika buat ubah suai/bina sendiri rumah?
5. Berapa keluasan kawasan yang pecah - seluruh bilik? agak terkira tak berapa keping?
6. Siapa betulkan semula? Orang yg sama pasang jubin itu atau orang lain, berapa lama diambil untuk membetulkannya?
7. Sudah tahukah secara pasti puncanya?
8. perasaan sewaktu berlakunya kejadian itu dan lain-lain yang menarik yang Swetsal nak diperkatakan bersabit kejadian itu.
9. Emelkan gambar swetsal sekali. Minta izin ambil gambar jubin pecah dalam blog Swetsal.
10. Terima kasih...daun keladi.

kimtaengoojjang berkata...

tu vaio sape 2?nana nyer ek?

sweetsal berkata...

kakak, tu dr amir punya..kecik cute hadiah dr ukm..