Khamis, Oktober 21, 2010

YANG DI TUNGGU SUDAH TIBA

Lama nya menunggu, akhirnya sampai jugak surat tawaran biasiswa persekutuan, syukur alhamdulillah adik dapat biasiswa JPA, walaupun adik gagal meneruskan pengajian ke luar negara, tapi adik masih berpeluang mendapat biasiswa ini.....penat lelah adik akhirnya berbaloi jugak......

Kini tiba masanya untuk mengisi dan mentelaah segala isi kandungan surat, nak mengisi borang, nak tandatangan, nak dapatkan tandatangan penjamin dan saksi, cukai setem, semua ni akan mengambil masa....terpaksa lah aku duduk dan cari waktu dan baca buku panduan mengisi dokumen perjanjian.....ibubapa lah yang kena mengadap ni semua....huhu





Selama 3 bulan adik di universiti menggunakan duit poket sendiri, nasib baik masa cuti menunggu keputusan SPM adik bekerja sementara.....dengan duit gaji yang tak seberapa, adik kumpul dan buat belanja adik masa baru masuk universiti, banyak jugak adik beli buku yang setiap buku harganya mencecah RM70-80.....adik berkorban demi pelajaran.......

Dengan pemberian biasiswa JPA ni, mama harap adik dapat menggunakannya dengan sebaik mungkin, jangan boros dan ingat bukan senang nak dapat, beribu orang yang kat luar sana memohon tetapi gagal untuk dapat biasiswa ni.....adik kira beruntung dan patut berterima kasih kepada JPA yang telah meluluskan permohonan adik.....

p/s: lepas balik keja aku kena belek2 benda ni pulak...penat dah...

13 ulasan:

Black_roses92 berkata...

tahniah.. ;)

Ahtool Izzra berkata...

congratz :)

caliph shuriken berkata...

mmg susah nk dpt ni..
congratz ^^

Tomato Gurl's Life berkata...

tahniah..dulu ciktom pernah mintak masa blaja tp xleh..huhu..anak akak memang semua bijak2..alhamdulillah mesti happy akak kan..

PIDUT ASiS berkata...

tahniah..bole belanja pidut makan..hahaha

Post Terhangat...

Dibakar Kerana Muslim Atau Orang Asing?

sarah-najwan berkata...

tahniah utk adik..semua terpaksa bersaing utk biasiswa..adik yg terpilih..

tahniah3..

meowwmania berkata...

tahniahh yer adik...belajar leklok taw :)

Tomato Gurl's Life berkata...

takut akak xsedar ciktom tgl jejak di smix yang ciktom tag akak..kalau sudi buat ye;

http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/10/pleasa-jangan-tag-saya-lagi.html

akubukanpuitis berkata...

alhamdulillah..gunekan dgn sebaik-baiknya yep.. =)

dpt tawaran ni, saya terikat 10thn bersama government kerja nnt..
xpe, demi membantu rakyat malaysia.
insyaAllah..

Jia Sensei berkata...

Tahniah buat adik.

kela0t berkata...

wah kak..ssh nyer nk dpt jpa ni..pandai adik akk..blaja mana ye dye?

sweetsal berkata...

kelaOt;

tkasih, memang susah, adik belajar kt uitm, pj

tun sempoi berkata...

wah!! tahniah..hrp guna sebaiknya