Selasa, Oktober 26, 2010

SATU BAB DAH SETEL

Hari ni aku cuti.....bestnya boleh relax2 dekat rumah....ooooh...ingatkan nak relax2 tapi tak boleh nak relax langsung, aku ada banyak kerja nak uruskan.....hari ni jer aku kena setel semua kerja2 yang tertangguh, seperti yang aku bagitau korang semua, dokumen perjanjian JPA kena serah sebelum 04/11, jadi semalam lepas balik kerja aku terus pergi ke pejabat adun minta tandatangan dokumen, aku sampai lewat ke pejabat adun tu, adun dah balik, aku tinggal jer dokumen tu dekat pegawai ofis tu, jadi hari ni pagi2 lagi aku dah tercegat depan pintu nak ambil dokumen penting tu....alhamdulillah kerja2 menandatangani dokumen tu dah selesai.....(bab ni paling aku tak suka).....hehe

Lepas keluar dari pejabat adun, aku terus ke pejabat LHDN pulak untuk matikan setem...urusan dekat sini memang senang, tak payah beratur pun, ada no giliran, orang pun tak ramai, jadi cepatlah urusan mematikan setem...aku beli setem rm30 untuk tiga dokumen, biasalah setiap satu dokumen kena lekat setem rm10.....habis kerja dekat situ aku singgah KWSP pulak, bangunan KWSP tak jauh dari situ cuma sebelah menyebelah jer, aku check akaun kwsp aku......

Selesai saja urusan, aku bertolak ke JPA Putrajaya, biasanya aku lebih suka menghantar apa2 dokumen 'by hand'....bagi aku lebih cepat, mudah dan selamat....kalau mengharapkan pihak universiti mungkin mengambil masa walaupun ada 'dateline' sebab ramai yang mendapat biasiswa ni.....aku serah sendiri dokumen ni ke tangan Puan Suzianti, Bahagian Pembangunan Modal Insan....bertarikh 26/10/2010.....saja aku nak ingat tarikh keramat ni....

Baru rasa lega bila semua nya dah selesai, selagi tak selesai selagi tu lah fikiran ni berserabut, masa kerja pun dok ingat benda ni, anak2 apa tah lagi, asyik bertanya bila nak pulangkan dokumen perjanjian tu, hati aku jadi tak keruan, risau jer sebab kita bekerja susah nak dapat cuti, nak suruh ayah dorang lagi la susah, sibuk memanjang.....nasib baik la aku boleh pandu kereta dan pergi sendiri......huhu


- sempat beli kacang, gula2 dan coklat cadbury dekat unikeb, ukm....

Balik tadi singgah di unikeb, ukm, check akaun bank rakyat pulak.......hoho....ada masyukk...dari situ singgah pulak ke Maybank.....berapa banyak kerja dah........satu hari setel satu bab......hehe

11 ulasan:

SUE J BROOKS aka SJB. berkata...

Makan seorang seorang ker?. :)

PIDUT ASiS berkata...

banyak gile urusan..bole pecah kepala nak buat semua tu..ishk3

Post Terhangat...

Arak Tu Boleh Minum Kan?

Mata Hati berkata...

nak mintak coklat sebijik 2 boleh...huhuhu

Amyna berkata...

cokelat celop celop.. swedappnya!!!

Amy Syaquena berkata...

salam...

sedapnya coklat, minta sikit boleh

tun sempoi berkata...

aku g gak ptrajaya ari yg sama.antar nana intw..

Tomato Gurl's Life berkata...

byknya urusan akak..tp alhamdulillah dah setel..akak mmg seorang emak yang hebat..tahniah akk..psst..mintak coklat cadbury 1~

sweetsal berkata...

SUE J BROOKS aka SJB;

ye la, makan sorang2, sedap tu

PIDUT ASIS;

nak buat camner, pegi sorang2 senang keja sikit, hehe

Mata Hati, Amyna & Amy;

nak coklat amik la kt sini kalo blh, hehe

tun sempoi;

kalo habaq awai, boleh gak gi sama2..kita shopping yeah..

Tomato Gurl's Life;

hebat..tu la takde sapa nak buat, akak buat sorang2 jer, senang tp macam lipas kudung la...hehe

meowwmania berkata...

byknya keje mesti penat yg baca pon penat hehe...

sweetsal berkata...

ye ke penat membaca....hehe

░♥si lampu neon♥░ berkata...

AMBOIIIIIIIIII BESTNYE