Isnin, Julai 12, 2010

LAUTAN BUNGA DI PUTRAJAYA

Hari sabtu lepas sempat kami anak beranak berkunjung ke pesta floria putrajaya....setiap tahun memang tak pernah terlepas melawat festival bunga di sini...sebelum kesini teringin nak pergi gathering dengan geng2 bloggers di precint 20....kebetulan pulak buat pada hari yang sama tapi takde rezeki nak jumpa diorang semua sebab tak jumpa pulak tempat yang nak di tuju.....En. LongHafiz dah bagitau precint 20...dekat Putrajaya Challenge Park....ada yang kata precint 5....tak tau yang mana satu betul....jalan ke situ agak jauh jugak yang akhirnya kami sampai ke bulatan berhampiran perkuburan islam.....rasa2 nya dah dekat dengan kawasan situ....tapi bila tengok minyak kereta dah nak kehabisan, kami terpaksa berpatah balik....lagipun anak2 dah kelaparan...terus kami singgah Alamanda mengisi perut dulu.....kempunan jugak la tak dapat bersama-sama geng2 bloggers...selalu jumpa kat alam maya jer, kali ni nak jugak berjumpa di alam nyata.....takpe lah dah takde rezeki, mungkin di hari lain jika ada lagi gathering boleh jumpa lagi....

Lepas makan2 dan mengisi minyak kereta dekat precint 16, kami terus melepak di precint 2 tengok pesta floria.....best jugak boleh jamu mata disini.....jom tengok kali ni biar gambar yang bercerita pulak....hehe










- cantik bonsai ni..


- bunga orkid...





- susunan dari buah2an...



- bunga sepit udang...



17 ulasan:

yott berkata...

hari tu plan nak pegi x jd ada hal..nice pic

Nur Su'aidah berkata...

sampai bile ekkkk?? my dad mesti suka nih~

idasm berkata...

meriahnya kak... cantik2 semuanya kan.. ish.. geram pulak ida tengok bunga2nya...

AiZ berkata...

wah.. bonsai pun ade.. best.. aiz minat bonsai.. ^__6





Aiz latest entry
Blogger jenis apakah kamu? PENIPU?
Original waka waka bukan shakira la
Negara millionaire yang miskin



ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

s.c.h.u.l.t berkata...

dah tengok terarium dia? comel sangat! :')

maCy berkata...

nak tengok pic satu j kua :(

zara aluwi berkata...

Assalamualaikum,

Salam perkenalan. Ini kunjungan pertama saya ke blog puan.

Memang seronok menyaksikan pelbagai bunga2an di pesta flora tu... yang pasti tentu ada beberapa bunga dibeli. Yang tak sedap hati, bila sampai 3 bulan pokok pun mati Alahai...

sweetsal berkata...

Zara Aluwi,

Wsalam, tkasih singgah..memang betul pun tahun lepas pernah beli bunga orkid, lbh kurang 3 bln pokok tu mati pulak..sedih jugak bunga dia cantik..thn ni tak beli apa-apa pn..jln2 jamu mata je..

Lagenda berkata...

Cantiknya warna2 bunga..tp masalahnya, mak x minat bunga!!

nuraitul berkata...

cantiknye sume bunga2 nie..nie yg terasa cam nak pegi jugak nie.. +____+

nur hidayah isa berkata...

dah dekat dah nk g gath gb tu..takde rezeki la tu..takpe lenkali leh pergi..

em tak sempat nk pergi floria sebab dah blk utm..huhuhu..macam best aje...

sebelas berkata...

alamak....saya ni duduk putrajaya pn tak pergi lagi nie..adehh...








http://nomborsebelas.blogspot.com

Zaidah berkata...

cantiknyer penuh ngan warna warni...

annazanariah berkata...

cantiknye.. tentu akak puas bergambar kan? kalau Anna la kan, maunye setiap sudut nak bergambar. hehehe.. sayangnya tak dapat gi.. =]

tujuhhariseminggu berkata...

wah.. manyaknye bungeee.... mesti wangi kan... :)

Nazra~ berkata...

bestnya. kalau ada dkt, dah p dah :D

n@m@n berkata...

floria dari rumah saya boleh jalan kaki je..

tapi tak sampai² pun lagi..aha