Rabu, Mac 03, 2010

PENCEROBOH...OH...PENCEROBOH!!!

Malam tadi dia buat hal lagi.....dah la tiap-tiap malam panas berapi-api...berpeluh-peluh macam mandi....dia datang lagi tanpa di undang....dah tiga kali dia buat hal...penat la nak melayan dia ni...pagi-pagi datang, tengahari datang, petang datang....tengah malam buta pun dia datang jugak sampai kita dah tidoq tak sedar diri...tengah di buai mimpi enak pun dia mai jenguk...dia ni tak tidoq malam ke?...merayau-rayau rumah orang tak tentu hala...dari satu rumah ke satu rumah.

Sekarang ni waktu malam jer memang la panas...kalau ada air-cond kat rumah tak pe la kan....ni tak de air-cond, so kena lah buka tingkap luas sikit supaya angin boleh masuk...ada la sikit udara boleh jugak masuk....ni takkkkk.......yang masuk rumah malam-malam....ehmm....dia ni....kat bawah ni...masuk melalui tingkap...pandai pulak dia tolak-tolak tingkap sampai terbuka luas..terus melompat masuk...aduh!!...dah la comot...kotoqqqqq.....pulak..siapa lagi tuh...tuh..seekor kucing yang tak reti-reti nak tidoq malam....asyik pengacau jer!!!



Dia ni memang pantang nampak makanan....sekali bagi dia nak lagi...hari-hari dia datang cari makanan...kalau tak bagi mula la dia nak bergolek-golek...ke kiri ke kanan tunjuk aksi yang manja-manja...kadang-kadang tengok memang la kelakar nak tergelak tengok perangai dia ni yang mengada-ngada...tak sampai hati pulak bila dia bergolek-golek macam tu.. terpaksa la jugak bagi makan...makan hendak yang sedap-sedap macam friskies...kalau tak dia buat muka masam...macam cuka...muncung!!...tengok gambar bawah muka semacam jer....


- nama nye "shiro"

Walau pun dia comot dan kotoqqqqq.....muka dia tetap comel...tengkuk besar macam harimau...ngaummm....nak mandikan dia pun susah...terkena air jer terus lari lintang-pukang tak cukup tanah...dua tiga hari tak datang dah....macam mana sekali pun tak datang, dia tetapppp....ingat rumah yang selalu bagi dia makan...tu lah kucing....ingat nak buang jer ke tempat lain supaya dia tak datang mengacau lagi...yang tu kisah dia....


- nama nye..."Jay"..

Tengok kucing ni bersih la sikit kalau nak di bandingkan dengan si comot tu....walau pun tak pernah mandi....hari-hari kerja dia mencuci...menjilat badan dia sampai bersih lah...dia ni memang kucing bela...dari kecik sampai besar tak pegi mana-mana...menetap di sini jer..bila dah besar sikit ibu dia lari tinggalkan dia empat ekor semuanye...terpaksa la kutip dan bagi makan..apa nak buat...nak bagi kat orang...orang pun tak hendak!!...tapi dia ni manja terlebih-lebih la pulak....


Haa....ni tempat tidoq dia....tidoq bawah pokok pandan...pandai tak?..tempat tu sejuk...nyaman..bila kena angin...ralit la tidoq...kalau hujan turun....lari lintang-pukang lah..basah...pandai pun dia...hehe!!

4 ulasan:

YucIkA berkata...

Mula2 ingat ke akak nak citer sal penceroboh betul2..hehehehe...

comel je kucing ni...

sweetsal berkata...

dia comel tapi comot dan kotoq..tak nak mandi takut air...sebab tu bulu putih kelabu asap..hehe

sweetsal berkata...

saje nak wat suspen...hehe

yayaa berkata...

comel nye.. ske kucing.. kat rumah pown bnyk kcg dtg sebab bg mkn..
last2 bele jew.. huhu