Jumaat, Disember 10, 2010

TEMAN KESAYANGAN DAH PULANG...

Makin lama mood aku nak blogging makin berkurang, ni gara-gara teman kesayanganku di timpa kecelakaan baru-baru ni...hatiku meruntun kesedihan...aku seakan-akan patah kaki, takde tempat nak bergantung dan bermanja-manja....setiap detik aku bersama dia, kemana saja aku pergi pasti bawa dia bersama...setelah beberapa hari dia masuk wad....eh..eh workshop aku rasa rindu dan sunyi sangat....huhu

Bila di beritahu dia akan pulang, hati aku sungguh gembira, aku tak sabar-sabar nak ambik dia, nak peluk dan belai dia...betul-betul aku sedih bila dia kena kemalangan, di rempuh oleh motorsikal dari arah belakang, habis lampu bahagian belakang pecah, tayar kanan bengkok dan cermin sisi sebelah kanan patah dan berkecai....mau tak mau dia terpaksa di tunda oleh kereta penunda ke bengkel selama 21 hari.....huwaaaaa.....

Nasib baik anggota lain termasuk enjin semuanya ok dan selamat....kecik-kecik cili padi tau, dia masih berharga bagi aku, tanpa nya susah bagi aku nak bergerak sana sini....mujur lah masa ketiadaan dia, aku masih berpeluang naik kereta En. hubby, kalau tidak pergi kerja jalan kaki la jawab nya...ohh tidakkk!




- ini lah wajah kesayangan hamba....hehe


- terpaksa pergi kerja naik yang ni pulak.....

p/s....skrg ni dah ada kt rumah...nak pergi mana2 pun senang sikit.....

12 ulasan:

Sitisifir10 berkata...

Zaman kete kami eksiden dulu, setahun baru siap...dah report KPDNHEP tiba2 je kete tu selesai...hampeh kalau ingat balik

tun sempoi berkata...

Oo..dh balik dr wad rupenye..dh settle ka gn phk insuran?
cian die..org lain yg wat hal, die plak yg jd mangsa..(satu peringatan wat sume:isi minyak penuh2 dlu sblm mulakan perjalanan)

Mohd Izuddin berkata...

sabar je laye.. beringat sblum kene :)

sarah-najwan berkata...

memang kak..kalu xde "kuda" ni
mmg patah kaki..huhu..

semoga akak dan kesayangan akak ini
dilindungi dr segala marabahaya..

Cik Tom berkata...

oh kawan tue kereta kelisa/kancil kesayangan akak la ek..hehe..lama ye baiki..baru siap..senyum sampai telinga la akak arini...

mohdandmeriam berkata...

slam sal manis..hehe..ingatkan buah hati u yg pulang..rupa2nya kereta ya..begitulah kalau benda yg kita sayang terluka kan..hati penuh risau tapi bila dah pulih gembiranya hati tak terkira..salam dari makcik diharap sal sihat ..

sweetsal berkata...

Sitisifir10; tu ka, lamanya sampai setahun, jenuh nak menunggu, sedih tu..

tun sempoi; kena kejan br insuran setel, kalo x mcm menunggu buah yg xgugur..huhu

Mohd Izuddin; dlm berhati-hati kena jugak..tkasih singgah

sarah-najwan;

akak patah kaki bila keta kena xsiden, hari2 nangis dlm hati, huhu

Cik Tom; ye cik tom, skrg ni baru la hepi..hehe

mohdandmeriam; tu la saja nak wat suspen, benda yg kita sayang kalo takde memang susah nk kehulu kehilir..hehe

idasm berkata...

huhu, kalau takde kerets, mmg patah kaki kan. susah betul. kdg2 kita lupa yg kereta kita xde ngan kita waktu tu kan...

sib baik dh kembali teman baik akak tu...

tehC berkata...

mula2 baca igt apelah tadi..bestnyer tgk org pandai bawak kete ni...C xpandailah nak drive..lesen pun tersangkut lagi..hehe..

SJB AKA SUE J-B. berkata...

Yang penting dia dah sembuh.

Yan berkata...

Kalau tak de kete umpama patah kaki kan. Susah betul jadi nya

CIK TOM berkata...

akak bila nak update n3 baru??